Zdobądź WYMARZONY ZAWÓD
Zapraszamy Absolwentów Szkół Podstawowych oraz Rodziców/Opiekunów Prawnych do zapoznania się z ofertą naszej szkoły …
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół Technicznych im. Bohaterów Września w Jaśle
Lp. | Planowane działania | Zalecenia | Osoba odpowiedzialna | Termin |
1. | Montaż windy dostosowanej dla osób z naruszoną sprawnością fizyczną, słuchu i wzroku w celu zapewnienia wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych budynku. | Zakup i montaż windy dostosowanej dla osób z naruszoną sprawnością fizyczną, słuchu i wzroku w celu zapewnienia wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych budynku – pozyskanie dotacji na ten cel. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
2. | Budowa podjazdu pochylni dla osób dla osób z naruszoną sprawnością fizyczną. | Montaż podjazdu dostosowanego dla osób z naruszoną sprawnością fizyczną i wzroku w celu zapewnienia wolnych od barier przestrzeni komunikacyjnych budynku – pozyskanie dotacji na ten cel. | Dyrektor | 2023-2026 |
3. | Udostępnienie jednego pomieszczenia w obiekcie z łazienką przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. | Dostosowanie jednego pomieszczenia w obiekcie z łazienką dla osób niepełnosprawnych – pozyskanie dotacji na ten cel. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
4. | Dostosowanie placówki dla osób słabosłyszących. | Zakup urządzenia dla osób słabosłyszących celem wspomagania słyszenia np. pętli indukcyjnej. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
5. | Wyróżnienie początku i końca biegów schodowych. | Zakup specjalnych taśm i ich przyklejenie. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
6. | Identyfikacja kategorii osób ze szczególnymi potrzebami. | Sporządzenie wykazu kategorii osób ze szczególnymi potrzebami. | Dyrektor | Na bieżąco, w zależności od potrzeb. |
7. | Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin, opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno- komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką. | Umieszczenie informacji o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy informatyczno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką. Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania w/w placówki dla osób ze szczególnymi potrzebami. | Dyrektor | Realizacja w całym okresie działania. |
8. | Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami. | Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego. | Dyrektor | Realizacja w całym okresie działania. |
9. | Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. | Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej). | Dyrektor | Na bieżąco w zależności od potrzeb. |
10. | Uzyskanie danych zbiorczych do raportu. | Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. | Dyrektor | Na bieżąco. |
11. | Sporządzenie uproszczonego audytu dostępnościowego. | Zlecenie opracowania audytu dostępnościowego. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
12. | Budowanie i poszerzanie świadomości pracowników jednostki. | Szkolenia wewnętrzne, konsultacje z osobami ze specjalnymi potrzebami. | Dyrektor | 2023 – 2026 |
13. | Współpraca pomiędzy placówkami oświatowymi. | Spotkania dyrektorów, nauczycieli. | Dyrektor, nauczyciele | 2023 – 2026 |